sobota, 17 listopada 2012

Komunikacja Miejska w Irlandii

Dublin Bus. To własnie te żółte piętrowe autobusy (double decker) krążą po mieście i rozwożą ludzi do ich celu. Zanim wsiądziesz na pokład pamiętaj, żeby mieć odliczoną gotówkę i tylko w monetach. Autobus zatrzymuje się na przystanku tylko wtedy gdy ktoś w środku naciśnie przycisk stop lub ktoś na przystanku machnie ręką (jak łapanie stopa). W przeciwnym razie autobus mknie dalej. Na każdym przystanku jest tabliczka z rozkładem ale na niej podane jest tylko czas odjazdu z pierwszego przystanku i cztery przystanki po drodze i czas przejazdu między nimi. Na podstawie takich informacji musisz obliczyć o której godzinie będzie twój autobus na twoim przystanku. Na szczęście te metody powoli odchodzą do lamusa. Na przystankach montowane są elektroniczne wyświetlacze z czasem przyjazdu "na żywo". Na stronie Dublinbus.ie można też sprawdzić rozkład jazdy, czas przyjazdu na konkretny przystanek. Można również pobrać aplikację na urządzenia mobilne.
Luas. Tramwaj miejski. Dwie linie łączące południe i zachód z centrum miasta. Linia Czerwona(zachodnia) prowadzi z Tallaght lub Sagart, łączy się na Belgard i następnie udaje się do The Point przejeżdżając po drodze przez główną ulicę O'Connell. Linia Zielona (południowa) startuje z Brides Glen, miejając po drodzę zajezdnie na sandyford i kieruje się do St. Stephens Green. Ze strony luas.ie można pobrać aplikację która pokaże o której tramwaj przyjedzie. Na każdym przystanku jest tablica informacyjna z czasem przyjazdu. Bilety kupuje się w automatach, płacić można monetami, banknotami jak i karta płatniczą lub kredytową. To by było na tyle jeśli chodzi o przewoźników miejskich. Wybierając się za miasto można używać BusEirean(autobusy podmiejskie), Irish Rail (kolej), Dart lub Comuter. Te dwa ostatnie to tez sa koleje ale takie bliższe podmiejskie. Po mieście kursują taksówki, bardzo popularne i stosunkowo nie drogie. Wieczorami można spotkać panów z rikszami, którzy wożą pijane towarzystwo po okolica za niewielką opłatą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz